x تبلیغات
mrshabake

آموزش دستورات سوئیچ سیسکو

 

دستورات یا کامند ها را در سیستم عامل  iosسوئیچ نوشته شده  ودر حال پردازش میباشد. رابط کاربری سوئیچ یا CLI، از یک ساختار سلسله مراتبی یا hierarchial استفاده میکند که در این ساختار، برای فعال سازی قابلیتی خاص، باید به یک مد ( mode ) خاص وارد شد و سپس دستورات لازمه را وارد کنید. برای مثال جهت ست کردن IP روی اینترفیس های سوئیچ باید وارد mode  پیکربندی یا ( configuration mode ) شویم

 

منبع: آموزش دستورات سوئیچ سیسکو

سوئیچ سیسکو مدل C9300-24P-A

 

 

سوئیچ سیسکو C9300-24P-A دارای مجموعه‌ امکانات اولیه برای Access Defined Software) SD-Access) است که جزئی از معماری شرکت سیسکو می‌باشد. این مدل دارای پهنای باند 480 گیگابیت بر ثانیه می‌باشد که جزء انعطاف پذیرترین معماری Uplinkها هستند.

سوئیچ C9300-24P-A سیسکو دارای اولین پلت فرم بهینه سازی برای تراکم بالا با استاندارد 802.11ac Wave2 می باشد. که حداکثر مقیاس را برای شبکه تنظیم می‌کنند. این سوییچ با معماری پردازنده x86 و حافظه بیشتر نسبت به سوئیچ‌های قبلی، قادر به میزبانی و اجرای برنامه‌های شرکت‌های دیگر و اسکریپت‌های Native در داخل سوئیچ می‌باشد.

سوئیچ C9300-24P-A با تکنولوژی StackWise سیسکو طراحی شده است که دارای نصب انعطاف پذیر می باشد که با پشتیبانی از ارسال داده بدون توقف با امکان تغییر وضعیت (NSF / SSO) استکینگ (Stacking)، انعطاف پذیرترین معماری را با Sub-50-ms ارائه می دهد.

 

منبع: خرید سوئیچ سیسکو C9300-24P-A

فایروال فورتینت مدل Fortigate FG-60F

 

فایروال فورتینت Fortigat FG-60F محصول شرکت فورتینت بوده که علاوه بر یک راهکار امن SD-WAN قابلیت‌های فایروال نسل بعدی را نیز در خود گنجانده است. فایروال فورتینت Fortigate FG-60F مناسب شبکه‌های متوسط و بزرگ می‌باشد.

این فایروال دارای قدرت پردازشی بالاست که در نوع خود بی رقیب است. شما میتوانید این محصول را از فروشگاه تجهیزات شبکه تهییه کنید. فایروال 60F می‌تواند در لبه شبکه سازمان‌ها قرار گیرد و محافظتی همه جانبه را در برابر آخرین تهدیدات انجام دهد.

فایروال فورتینت Fortigate FG-60F برای قرار گرفتن در شعبات سازمان‌ها، مراکز داده و ابر نیز بسیار موثر و مقرون به صرفه بوده می‌باشد. همچنین می‌توانید در بخش‌های داخلی شبکه از آن برای کشف و مسدود سازی تهدیدات استفاده کنید. Fortinet FortiGate 60Fبرای کسب و کارهای متوسط و یا برای شعبات سازمان های بزرگ مناسب است.

از نظر اندازه، دارای ابعاد کوچک و سبک است و به آسانی می تواند روی میز کار قرار بگیرد. با این سری فورتی گیت امنیت سایبری  با SD-WAN امن به صورت ساده، مقرون به صرفه و به کارگیری آسان، برقرار می شود.

 

منیع: خرید فایروال فورتینت Fortigate FG-60F

روتر سوئيچ ميکروتيک مدل CRS112-8G-4S-IN

  

روتر سوئيچ ميکروتيک CRS112-8G-4S-IN

مشخصات و اطلاعات روتر سوئيچ ميکروتيک مدل CRS112-8G-4S-IN:

روتر سوئيچ ميکروتيک CRS112-8G-4S-IN، ساخت شرکت ميکروتيک مي باشد که در سايز کوچک با قيمت مناسب مي باشد. همچنين اين روتر سوئيچ داراي 8 پورت Gigabit Ethernet و چهار پورت SFP است. روتر سوئيچ هاي سري CRS بهترين ويژگي هاي يک روتر کاربردي و سوئيچ Layer 3 را با استفاده از سيستم عامل نام آشناي RouterOS عرضه کرده است.

تمام گزينه هاي پيکربندي خاص در يک منوي خاص به نام Switch در نرم افزار WinBox موجود است، براي بهره گيري از حالت روتر در اين دستگاه، پورت ها را از پيکربندي سوييچ حذف کنيد و براي اهداف مسيريابي استفاده کنيد. اين روتر سوئيچ داراي قابليت نصب در رک نمي باشد و مي توانيد آن را روي ميز يا قفسه جاي دهيد.

 

ويژگي هاي روتر سوئيچ ميکروتيک CRS112-8G-4S-IN :

  • داراي 8 پورت اترنت 10/100/1000 و چهار پورت SFP
  • داراي معماري MIPSBE
  • داراي پردازشگر QCA8511-AL1C
  • داراي 128MB RAM و فلش 16MB
  • قابليت تنظيم پورت ها به عنوان سوئيچ يا روتر

منبع : 

خريد روتر سوئيچ ميکروتيک مدل CRS112-8G-4S-IN

سوئیچ سیسکو C9300-24S-A

 

مشخصات و اطلاعات سوئيچ سيسکو C9300-24S-A:

سوئيچ سيسکو C9300-24S-A از سري 9300 که جزويي از ابر سوئيچ هاي کمپاني Catalyst است. سوئيچ C9300-24S-A از پرفروش ترين سوئيچ هاي کمپاني cisco آمريکا ميباشد. اين سري از سوئيچ ها داراي مديريت هوشمند که به وسيله هوش مصنوعي توانسته در زمينه انتقال داده انقلابي به پا کند و همچنين مسئله ارتباطات را به سطح بالاتري از امکانات برساند. سوئيچ سيسکو Cisco C9300-24S-A تمام فناوري هاي سري کاتاليست استفاده کرده است. اين محصول مناسب براي سيستم هاي امنيتي،IoT ،Mobility و Cloud طراحي و در بازار تجهيزات شبکه به فروش مي رسد.

 

معرفي سوئيچ سيسکو C9300-24S-A:

پهناي باند اين سوئيچ شبکه در stack به يک ترابايت مي رسد. سوئيچ سيسکو C9300-24S-A به کمک استفاده از معماري ماژولار امکان رسيدن به پهناي باند آپلينک 100،40و25 گيگابايت فراهم شده است.

از مشخصه هاي اصلي اين سوئيچ ميتوانيم به پورت قوي آن اشاره کنيم. در اين سوئيچ شبکه از پورت هاي 48mGigو 44mGig استفاده شده است. اين پورت قابليت امکان تبادل سريع اطلاعات را فراهم ميکند. جدول آدرس‌دهي در سوئيچ سيسکو C9300-24S-A از استاندارهاي IPV6 و IPV4 به صورت همزمان پشتيباني کنند که تعداد IP‌هاي متصل شده به اين سري از سوئيچ‌ها به ميلياردها دستگاه مي‌رسد.

از مهمترين نکات براي هر کاربر شبکه اعتمادپذيري و پشتيباني سوئيچ از شبکه است در سوئيچ C9300-24S-A اين قابليت وجود دارد که بتوانيد در ضمن مديريت مناسب مصرف برق با اعتماد پذيري بالائي از جريان داده‌ها بر روي شبکه نيز استفاده کنيد. ايجاد تونل‌هاي ارتباطي در شبکه و اختصاص پهناي باند ويژه به هر کاربر امروزه در بسياري از شبکه‌ها است. در سوئيچ سيسکو C9300-24S-A قابليت تونل‌هاي ارتباطي امن با استفاده از فناوري رمزنگاري AES-25 و پهناي باند 100 گيگابايتي را دارد.

در سوئيچ‌هاي سري 9300 و با استفاده از فناوري‌هاي به روز و منحصر به فرد شرکت سيسکو اين امکان به وجود آماده است که بتوانيد از سخت‌افزارهاي موجود در سوئيچ مانند حافظه‌هاي رم، پورت‌هاي ورودي اطلاعات، جدول‌هاي ذخيره‌سازي، پردازنده‌هاي و غيره با بالاترين حد ممکن استفاده کنيد و بدون هيچ وقفه اي اطلاعات را در شبکه خود انتقال دهيد.

 

منبع : 

خريد سوئيچ سيسکو C9300-24S-A

سوئيچ سيسکو مدل WS-C3750X-48T-L

 

اطلاعات و مشخصات سوئیچ سیسکو 48 پورت WS-C3750X-48T-L:

سوئیچ سیسکو WS-C3750X-48T-L از جمله سوئیچ های با قابلیت استک می باشند. این سوئیچ شبکه دسترس پذیری، مقیاس پذیری، امنیت، کارایی انرژی و سهولت استفاده را با ویژگی های نوآورانه مانند StackPower سیسکو، پیکربندی های IEEE 802.3at (Power over Ethernet Plus) PoE+، ماژول های شبکه اختیاری، منبع تغذیه اضافی و ویژگی های (MACsec (Media Access Control Security را فراهم می کنند.

سوئیچ های سری 3750X سیسکو مانند سوئیچ سیسکو WS-C3750X-48T-L همراه با تکنولوژی StackWise Plus مقیاس پذیری، سهولت مدیریت و محافظت از سرمایه گذاری را برای نیازهای در حال تغییر کسب و کار فراهم می کند. این سوئیچ ها با فعال کردن اپلیکیشن هایی از جمله IP telephony، وایرلس و ویدئو برای تجربه یک شبکه بدون مرز بهره وری را افزایش می دهد.

 

ویژگی های کلی سوئیچ سیسکو WS-C3750X-48T-L:

  • سوئیچ سیسکو WS-C3750X-48T-L دارای 48 پورت 10/100/1000 با قابلیت استک
  • 4 ماژول شبکه uplink اختیاری با پورت های GE یا 10GE
  • دارای فن ها و منبع تغذیه های ماژولار و Dual redundant
  • رمزنگاری مبتنی بر سخت افزار امنیت کنترل دسترسی رسانه (MACsec)
  • NetFlow انعطاف پذیر و رمزنگاری سخت افزاری سوئیچ به سوئیچ (switch-to-switch) با uplink ماژول سرویس
  • سوئیچ سیسکو WS-C3750X-48T-L دارای پورت های USB Type-A و Type-B به ترتیب برای ذخیره سازی و کنسول و یک پورت مدیریت اترنت خارج از باند
  • پشتیبانی از تکنولوژی StackWise Plus
  • تکنولوژی StackPower سیسکو: یک ویژگی نوآورانه و برای اولین بار در صنعت برای به اشتراک گذاری پاور در بین اعضای استک
  • تکنولوژی StackWise Plus سیسکو برای سهولت استفاده و انعطاف پذیری با گذردهی 64 گیگابیت بر ثانیه
  • محافظت از سرمایه گذاری با قابلیت سازگاری با تمام مدل های سوئیچ های سری 3750 سیسکو

 منبع : سوئيچ سيسکو مدل WS-C3750X-48T-L

تفاوت آنتن و رادیو وایرلس

  تفاوت آنتن و رادیو وایرلس

ما در این مقاله قصد داریم تفاوت آنتن و رادیو وایرلس را مورد بررسی قرار دهیم. رادیو وایرلس یکی از پرکاربرد ترین تجهیرات شبکه است که برای استفاده از اینترنت با کیفیت و سرعت زیاد در متراژ های بالا استفاده می‌شوند. در حقیقت رادیو وایرلس قابلیت ارسال و دریافت دیتا را به صورت بی سیم دارد. از جهت دیگر آنتن به تنهایی قابلیت ارسال سینگال را ندارد. درنتیجه میتوان گفت آنتن ها و رادیو وایرلس ها مکمل یکدیگر هستند. با ما همراه باشید تا با عملکرد و تفاوت آنتن و رادیو وایرلس آشنا شوید.

 

رادیو وایرلس چیست:

همانطور که میدانید شبکه های بی سیم موج های رادیویی را در فرکانس های خاصی ارسال میکنند که به وسیله‌ی دستگاه های فرستنده و گیرنده های مخصوص دریافت میشوند. رادیو وایرلس یکی از پرکاربردترین تجهیزات شبکه شناخته شده است که امکان دریافت و ارسال داده ها را برای کاربران فراهم میکند. به زبان ساده میتوان گفت رادیو وایرلس ها نقاط بیشتری از یک شبکه را تحت پوشش خود قرار می دهند و از قدرت بالاتری نسبت به آنتن ها برخودار هستند.

به طور کلی باید بگوییم رادیو وایرلس ها دارای عملکرد ساده ای و فقط گیرنده و فرستنده امواج هستند. در نتیجه رادیو وایرلس ها تا حدی به اکسس پوینت ها شباهت دارند. چرا که اکسس پوینت به وسیله یک کابل شبکه به یک روتر یا مودم متصل میشود و قادر است داده ها را در سایر نقاط در هرمکانی به اشتراک بگذارد و پوشش دهی بالاتری را نیز فراهم می کند.

کاربرد رادیو وایرلس:

از وظایف اصلی رادیو وایرلس ها میتوانیم به انتقال و جابه جایی دیتا ها بدون محدودیت مکانی اشاره کنیم. برای مثال اگر قصد دارید دو ساختمان به اندازه 300تا 500 متری را به صورت وایرلس به یکدیگر متصل کنید حتما باید در هر دو ساختمان رادیو وایرلس را روبه روی هم نصب کنید و توسط دستگاه ارتباطات بی سیم را از راه دور ایجاد کنید.

بهتر است بدانید قدرت رادیو وایرلس در حقیقت قدرت آنتن آن است. قدرت آنتن را با علامت dbi نشان میدهند و هرچه این عدد بزرگتر باشد به این معناست که رادیو وایرلس دارای قدرت بیشتری است و قابلیت استفاده در مسافت های طولانی تر و ارتباطات پایدار تر را دارد. به همین دلیل استفاده از رادیو وایرلس در سازمان ها و موسسات بزرگ بسیار پیشنهاد میشود. همچنین از جمله مزایای رادیو وایرلس میتوانیم به مقرون به صرفه بودن، قابلیت انعطاف پذیر بالا،گسترش پذیری و امکان پیاده سازی ساده را اشاره کنیم.

 

منبع : 

تفاوت آنتن و رادیو وایرلس

 

سوئيچ سيسکو SF500-48

 

مشخصات و اطلاعات سوئیچ سیسکو SF500-48:

 

سوئیچ سیسکو SF500-48 دارای 48 پورت 10/100 می باشد. سوئیچ های مدیریتی با قابلیت استک سری 500 سیسکو خط جدید سوئیچ های اترنت مدیریتی با قابلیت استک می باشند که قابلیت های پیشرفته مورد نیاز برای پشتیبانی از یک شبکه با نیازهای بیشمار را با قیمت مناسب ارائه می دهند. نصب و مدیریت این سوییچ شبکه بدون نیاز به کارمندان فناوری اطلاعات بسیار آسان می باشد.

سوئیچ های سری 500 سیسکو مانند سوئیچ سیسکو SF500-48 برای محافظت از سرمایه گذاری های تکنولوژی با رشد کسب و کار شما طراحی شده اند. این سری از سوئیچ ها قابلیت stacking واقعی را ارائه می دهند و به کاربران اجازه می دهند تا پیکربندی، مدیریت و عیب یابی سوئیچ های فیزیکی چندگانه را مانند یک دستگاه واحد انجام می دهد و به آسانی شبکه خود را گسترش دهند.

 

ویژگی ها و مزایای سوئیچ سیسکو SF500-48:

سوئیچ های سری 500 سیسکو مجموعه ویژگی های پیشرفته ی مورد نیاز کسب و کارهای در حال رشد را فراهم می کنند و نیاز به اپلیکیشن های با پهنای باند بالا و تکنولوژی ها را برطرف می کند. سوئیچ های سری 500 سیسکو دسترس پذیری اپلیکیشن های مهم و ضروری را بهبود می دهند، از اطلاعات کسب و کار شما محافظت می کنند و پهنای باند شبکه شما را برای ارائه موثرتر اطلاعات و پشتیبانی از اپلیکیشن ها بهبود می دهند. این سوئیچ ها مزایای زیر را ارائه می دهند:

 

ـ امنیت عالی

سوئیچ های سری 500 سیسکو مانند سوئیچ سیسکو SF500-48  ویژگی های امنیتی پیشرفته مورد نیاز  برای محافظت از داده های تجاری و دور نگه داشتن کاربران غیرمجاز از شبکه را ارائه می دهند:

  • رمزگذاری (SSL (Secure Sockets Layer تعبیه شده از داده های مدیریتی که به سوئیچ و از سوئیچ منتقل می شوند، محافظت می کند.
  • لیست های کنترل دسترسی گسترده (ACL) بخش های حساس شبکه را برای دور نگه داشتن کاربران غیر مجاز و محافظت در برابر حملات شبکه محدود می کند.
  • VLAN های مهمان به شما امکان می دهند در حالی که خدمات تجاری مهم را از ترافیک مهمان جدا می کنید، اتصال به اینترنت را برای کاربران غیر کارمند فراهم کنید.
  • پشتیبانی از اپلیکیشن های امنیتی پیشرفته شبکه مانند امنیت پورت IEEE 802.1X دسترسی به بخش های خاصی از شبکه شما را به شدت محدود می کند. احراز هویت مبتنی بر وب، رابط کاربری کاملی برای تأیید صحت انواع دستگاه های میزبان و سیستم عامل ها، بدون ایجاد پیچیدگی در استقرار مشتری IEEE 802.1X در هر نقطه انتهایی فراهم می کند.
  • مکانیسم های دفاعی پیشرفته، از جمله بررسی پویا پروتکل Address Resolution Protocol) ARP)، حفاظت از منبع IP و پروتکل پیکربندی میزبان پویا (DHCP)، حملات عمدی به شبکه ها را شناسایی و مسدود می کنند. به ترکیبی از این پروتکل ها IPMB (اتصال پورت IP-MAC) گفته می شود.
  • ACLهای مبتنی بر زمان و عملکرد پورت دسترسی به شبکه را در زمان های از پیش تعیین شده مانند ساعات کاری محدود می کنند.
  • امنیت یکنواخت مبتنی بر آدرس MAC را می توان به طور خودکار برای کاربران تلفن همراه اعمال کرد زیرا در بین اکسس پوینت های وایرلس گردش می کنند.
  • تکنولوژی (SCT (Secure Core Technology به اطمینان حاصل می کند که سوئیچ قادر است پردازش ترافیک مدیریت را در مواجهه با حمله DoS پردازش کند.
  • (PVE (Private VLAN Edge جداسازی لایه 2 را در بین دستگاه های موجود در همان VLAN فراهم می کند.
  • محافظت از جلسات مدیریت با استفاده ازRadius،+TACACS و تأیید هویت پایگاه داده محلی و همچنین جلسات مدیریت ایمن بر روی SSL ،SSH و SNMPv3 قابل انجام است.
  • حمله (DoS (denial-of-service زمان حضور شبکه را در حضور یک حمله به حداکثر می رساند.

 

ـ مدیریت پیشرفته ترافیک لایه 3 (Advanced Layer 3 Traffic Management)

سوئیچ های سری 500 سیسکو مجموعه پیشرفته ای از قابلیت های مدیریت ترافیک را برای کمک به کسب و کارهای در حال رشد ارائه می دهد تا به کسب و کارها کمک کند تا شبکه های خود را به طور مؤثرتر سازماندهی کنند. به عنوان مثال، سوئیچ ها با ارائه مسیریابی استاتیک LAN لایه 3 به شما این امکان را می دهند تا شبکه خود را به گروه های کاری تقسیم کنید و از طریق VLAN ها بدون کاهش عملکرد اپلیکیشن، با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

 

منبع : 

خرید سوئيچ سيسکو SF500-48 

سوئیچ سیسکو مدل SF100-24

 

مشخصات و اطلاعات سوئیچ سیسکو SF100-24:

سوئیچ سیسکو SF100-24 دارای 24 پورت 10/100 می باشد که در بازار تجهیزات شبکه به فروش می رسد. سوئیچ های غیرمدیریتی سری 100 سیسکو، بخشی از راه حل های شبکه کسب و کارهای کوچک سیسکو می باشند و از جمله سوئیچ های غیرمدیریتی سیسکو می باشد که اتصال Fast Ethernet و گیگابیت اترنت را برای اتصال به دفاتر کسب و کارهای کوچک شما فراهم می کنند.

این سری از سوئیچ ها در دو مدل دسکتاپ و رکمونت قابل نصب هستند و به گونه ای طراحی شده اند که می توانند در هر فضای اداری با نیازهای اولیه شبکه مستقر شوند. این سوئیچ ها از انرژی کمتری استفاده می کنند و اتصال قدرتمند و قابل اطمینانی را برای نیازهای کسب و کار شما فراهم می کنند و همچنین از ویژگی های پیشرفته مانند کیفیت خدمات (QoS) نیز پشتیبانی می کنند. همچنین کاربران می توانند این سوئیچ شبکه را در عرض چند دقیقه پیکربندی کنند. سوئیچ های سری 100 سیسکو قابلیت اطمینان و محافظت از سرمایه گذاری راه حل های شبکه سیسکو را برای کسب و کارهای کوچک شما فراهم می کنند.

 

ویژگی ها و مزایای سوئیچ سیسکو SF100-24:

 

  • کارایی بالا

سوئیچ های سری 100 سیسکو عملکرد مورد نیاز برای اجرای اپلیکیشن های تجاری از جمله سرویس های ویدئویی با پهنای باند بالا را ارائه می دهند و از شبکه های کند و آهسته جلوگیری می کنند. این برنامه از سرعت گیگابیت اترنت پشتیبانی می کند و سطوح جدیدی از ظرفیت و کارایی را در شبکه کسب و کارهای شما باز می کنند و به شما اجازه می دهند تا فایل های بزرگ را در عرض چند ثانیه منتقل کنید.

 

  • کاهش هزینه های انرژی

سوئیچ های سری 100 سیسکو به منظور صرفه جویی در مصرف انرژی با بهینه سازی مصرف انرژی بدون به خطر انداختن عملکرد طراحی شده که از محیط زیست ما محافظت کرده و هزینه های انرژی را کاهش دهند. علاوه بر این، این سوئیچ ها از استاندارد (Energy Efficient Ethernet (IEEE 802.3az پشتیبانی می کنند و با نظارت بر میزان ترافیک در یک لینک فعال و قرار دادن لینک در حالت آماده بکار در طی دوره های آرام، مصرف انرژی را کاهش می دهند. اکثر این سری از سوئیچ ها بدون فن هستند. در نتیجه این سوئیچ ها علاوه بر کاهش هزینه های انرژی، در سکوت و بدون سر و صدا فعالیت می کنند.

 

منبع : 

خرید سوئيچ سيسکو مدل SF100-24

سوئيچ سيسکو مدل SF220-24P

 

اطلاعات و مشخصات سوئیچ سیسکو SF220-24P:

سوئیچ اسمال بیزینس سیسکو SF220-24P دارای 24 پورت 10/100 می باشد. سوئیچ های سری SF220 سیسکو از جمله سوئیچ های هوشمند و مقرون به صرفه سیسکو می باشند که امنیت، کارایی و سهولت استفاده را برای کمک به ایجاد یک شبکه کسب و کار عالی و با بودجه محدود ارائه می دهند. همچنین این سوئیچ ها برای کسب و کارهای کوچک و متوسط مناسب می باشند.

 

ویژگی ها و مزایای سوئیچ سیسکو SF220-24P:

1- Power over Ethernet Plus:

قابلیت +PoE استقرار اکسس پوینت های وایرلس، IP telephony، نظارت ویدئویی را با اجرای پاور و داده بر روی یک کابل شبکه واحد آسان می کند. سوئیچ سیسکو SF220-24P از قابلیت +PoE پشتیبانی می کنند و حداکثر پاور 30 وات را در هر پورت ارائه می دهند. +PoE می تواند استقرار اکسس پوینت های وایرلس با استاندارد 802.11ac، دوربین های (IP PTZ (Pan Tilt Zoom و تلفن های ویدئویی فعال کند و در نتیجه باعث ارائه انعطاف پذیری بیشتر و حفاظت از سرمایه گذاری ها می شود.

 

2- امنیت شبکه (Network security):

سوئیچ های سری 220 سیسکو سطوح جدیدی از امنیت را برای سوئیچ های هوشمند فراهم می کنند و راه های بیشتری را برای حفاظت از شبکه شما ارائه می دهند.

  • پشتیبانی از برنامه های کاربردی امنیتی شبکه مانند استاندارد IEEE 802.1X و امنیت پورت دسترسی به بخش های خاصی از شبکه شما را به شدت محدود می کند.
  • لیست های کنترل دسترسی (ACL) گسترده می توانند بخش های حساس شبکه را از دسترسی کاربران غیرمجاز محدود کرده و از حملات به شبکه محافظت کنند.
  • جلوگیری از حمله (DOS (Denial-Of-Service به افزایش زمان انجام کار در زمان حمله به شبکه کمک می کند.
  • از جلسات مدیریت با استفاده از RADIUS و +TACACS محافظت می کند و از تأیید اعتبار پایگاه داده محلی و همچنین ارتباطات مدیریت ایمن از طریق SSL ،SSH و SNMPv3 پشتیبانی می کند.

 

3-  قابلیت های انعطاف پذیر مدیریت شبکه (Flexible network management capabilities)

سوئیچ های سری 220 سیسکو انعطاف پذیری بالایی را برای مدیریت شبکه از طریق زیر فراهم می کنند.

  • مدیریت از راه دور : شما می توانید با استفاده از SNMP همه سوئیچ ها و دستگاه های سیسکو موجود در شبکه را از راه دور مدیریت کنید.
  • رابط خط فرماند : این سوئیچ ها می توانند با استفاده از یک رابط خط فرمان مدیریت شوند. این قابلیت می تواند امکان استقرار خودکار یا اسکریپت شده را برای متخصصان شبکه فعال کند.
  • پشتیبانی از دو سیستم عامل : با امکان حفظ دو سیستم عامل در حافظه دائمی به جای ذخیره تنها یک سیستم عامل ، همانطور که سوئیچ های هوشمند قدیمی پشتیبانی می کنند شما می توانید ارتقاء نرم افزار را بدون خاموش کردن شبکه یا نگرانی در مورد قطع شبکه به دلیل یک سیستم عامل خراب انجام دهید. در نتیجه باعث کاهش خرابی سوئیچ در هنگام بروزرسانی یا خراب شدن سیستم عامل می شود.
  • پشتیبانی از فایل های پیکربندی دوگانه : دستگاه را پیکربندی کنید و تأیید کنید که پیکربندی به درستی انجام شده است و پس از راه اندازی مجدد این پیکربندی را ذخیره کنید. علاوه بر این، یک فایل پیکربندی mirror امکان پشتیبان گیری خودکار از آخرین فایل پیکربندی ثابت را فراهم می کند.
  • پشتیبانی از IPv6: سوئیچ های سری 220 سیسکو از IPv6 و IPv4 پشتیبانی می کنند. در نتیجه شما می توانید سیستم عامل ها و نسل جدید برنامه های کاربردی را بدون نیاز به ارتقا تجهیزات دریافت کنید.

 

منبع : 

خرید سوئيچ سيسکو مدل SF220-24P

 

صفحه قبل 1 2 3 4 5 6 صفحه بعد